Uuri lähemalt ja broneeri trenn
http://had.ee/booking/meriton_8e8394ad2dfd2cab6068a4e7bbcdc64e/
Milline rühmatreening kulutab enim kaloreid?
Milline rühmatreening kulutab enim kaloreid?

Suvi on õige pea ukse ees ning on viimane aeg endalt ülekaal raputada ning rannavorm saavutada. Aga milline populaarsetest rühmatreeningutest kõige enam kaloreid põletab?
Eksperimendi viis läbi Õhtulehe jaoks ajakirjanik Liina Metsküla. Kalorite kulutamist mõõtis ta tunni aja pikkustes trennides pulsikella abil.
NB! Tulemused on eksperimendis orienteeruvad ning sõltuvad paljuski inimese treenimise intensiivsusest. Vaatleme siinkohal treeninguid, mida pakub/pakkus ka Meriton Spordiklubi.

Tulemuslikumateks kujunesid järgmised:
I BodyCombat - 516 kalorit
BodyCombat on aeroobne treeningtund, milles lühikeste liikumiskombinatsioonide abil arendatakse tõhusalt üldist füüsilist vormi ja vastupidavust. Treening keskendub erinevate käe - ja jalalöökide harjutamisele ilma keerulise koreograafiata. BodyCombat tund on kombineeritud erinevatest võitluskunstide elementidest: Tai poks, kung fu, karate, kickbox, kus treeningu lõpus treenitakse kõhu- ja käelihaseid. Tegemist on tõhusalt kaloreid põletava tunniga, mis annab võimaluse negatiivsed tunded välja elada kedagi reaalset kahjustamata. Treenitakse tasakaalustatult ning mitmekülgselt nii üla - kui alakehalihaseid, kehavalitsemist, tasakaalu, keha keskosa fikseerimist, arendatakse koordinatsiooni ja reaktsioonikiirust.
Liina kommentaar:
BodyCombat oli proovitud kümnest trennist kõige väsitavam, nii et see troonib auga kõige enam kaloreid põletavate trennide esikohal.
Vägisi jäi selline mulje, et vihasena siia trenni jõudes suudad rohkem – tuleb ju kedagi kujutletavat tümitada. Kuna treeningu ajal tuleb käsi rusikas hoida, siis kipuvad käed higistama ning küüsi pihku suruda on ebameeldiv. Küllap oleks lahenduseks kinnaste muretsemine.
Treeninginfos reklaamitakse, et BodyCombat põletab ühe korraga üle 700 kalori. Minul, tõsi küll, nii hästi ei läinud. Küllap oli asi selles, et esimesel korral ei oska ja jõua kõiki liigutusi maksimaalselt teha.

II Zumba - 511 kalorit
Zumba on fitnesstreening, milles kasutatakse latiino tantsudest inspireeritud tantsulist liikumist. Zumbas on kardiotreeningusse osavalt kombineeritud lihasvastupidavuse treening, kus kergesti õpitavad tantsusammud aitavad vormida kõiki sinu keha suuremaid lihasgruppe. Zumba on lihtne ja selleks ei ole vaja erilist tantsuoskust. Muusikat, tantsusamme ja liikumist nautides ei saa arugi, et tegelikult tehakse kõvasti trenni ja ühe treeningu jooksul võib põletada kuni 700 kcal. Zumba sobib igas vanuses ja igas kaalus naistele ning meesele.
Liina kommentaar:
Erapoolik või mitte, aga minu lemmiktrenn on juba tükk aega olnud Zumba. See on puhas lõbu ja tõeline pidu – pärast seda trenni on tuju ülihea! Ega muidu ei oleks Zumba tunnuslauseks "Ühine peoga!".
Tuleb tunnistada, et olin ülimalt rõõmus, et Zumba kaloripõletamise edetabelis teise koha sai. Samas ei saa välistada seda, et kuna ma olen ise suur zumbataja, tegin ma seda nii maksimaalselt kui tegema peab. Tantsusammude õppimisega ei vaevata siin ennast kuigi palju – tehakse nii, kuidas välja tuleb.

III BodyJam - 501 kalorit
Liina kommentaar:
Minu mulje BodyJamist oli, et see trenn sobib neile, kellele meeldib klubis jalga keerutada – muusika on vastav. Mõnus viis ennast välja elada ja sinna võib minna teinekordki.
Treeneri sõnul on trenn sobiv eelkõige nendele, kellel on eelnev sportimise harjumus – nimelt toimub treening üsna kõrgel pulsisagedusel.

IV Step - 464 kalorit
Step-aeroobika treeningus kasutatakse koormuse lisamiseks spetsiaalseid reguleeritava kõrgusega stepipinke. Tunnis treenitakse ja trimmitakse eriti tõhusalt alakeha lihaseid: reie-, sääre- ja tuharalihaseid. Tunni koreograafiline osa koosneb erinevatest sammukombinatsioonidest step-pingile ja ümber selle. Treeningu lõpus tehakse jõuharjutusi peamiselt ülakehale.
Vaheldusrikas treening arendab koordinatsiooni, füüsilist vastupidavust ja pakub mõnusalt intensiivse kaloripõletuse.
Liina kommentaar:
Ma teadsin ette, et tund aega umbes 15 sentimeetri kõrguse stepipingi peale astumine võtab mu võhmale. Ja ma ei eksinud. Juba esimesel veerandtunnil olin väsinud ja igatsesin treeningsaali nurgas olevat veepudelit.
Kuna selles trennis saavad jalad väga korralikult vatti, võis arvata, et järgmisel päeval ma püsti ei tõuse. Õnneks midagi hullu polnud ja Steppi võib teinekordki minna.

V Stripptants - 318 kalorit
Liina kommentaar:
"Noh, lähed ümber posti tantsima?" päris kolleeg, kui teatasin, et lähen stripptantsu. Loomulikult ei toimunud mingit ümber posti tantsimist ja riided jäid ka selga. Enne, kui ma arugi sain, tegime kelmikaid kükkiminekuid ja vähkresime põrandal. Õnneks ei ole treeningsaali sein klaasist, jõudsin ma vaid mõelda. Kombinatsioon eriti keeruline pole, küll aga lõbus. Märksõnadeks on tantsuline, lihtne, lõbus.

VI BodyPump - 272 kalorit
Tegemist on muusika saatel toimuva lihasvastupidavuse treeninguga, kus kasutatakse spetsiaalselt vaid BodyPump treeningule omaseid kange ja ketaste komplekte. Kangi raskusi saab valida vastavalt soovile ja treenituse astmele. Treeningtunni jooksul tehakse levinumaid baasharjutusi nagu väljaastekükk, rinnalt surumine ja jõutõmme. Seeriate kaupa töötatakse läbi kõik suuremad lihasgrupid, samal ajal tõstes nende toonust ja vastupidavust, kiirendades metabolismi. Body Pump sobib suurepäraselt nii algajatele kui edasijõudnutele.
Liina kommentaar:
Terve treeningtunni jooksul sai erinevaid lihaseid treenitud ning nagu ma kahtlustasingi, järgmisel päeval olid käe-ja õlalihased valusad. See ei lugenud kuigi palju, et ma treeneri soovitusel kasutasin kõige kergemaid (ühekiloseid) raskusi ja hiljem ennast korralikult venitasin. Kindlasti maitse asi, kuid mina eelistan pigem trenne, mis on rohkem tantsulisemad ja ilma nii intensiivse lihastrennita.
Pulsikell näitas, et BodyPumpis põles 272 kalorit, kuid treener möönas, et mida rohkem lihaseid treenida, seda enam keha energiat kulutab.
"Treeningu kasulikkust ei saa alati võrdsustada tolle tunni aja jooksul kulutatud kaloritega. Üldisemalt peaks treeningu kasulikkuse hindamisel lähenema ilmselt väga individuaalselt- see, mis on ühele kasulik, ei pruugi seda olla teisele," toonitas treener.

VII YogaFunC - 216 kalorit
Liina kommentaar:
Minu esimene emotsioon oli see, et YogaFunC on kindlasti lihtsam kui Ashtanga jooga. Trennis kasutasime muusikat ning liigutusi tegime selliste tuntud laulude nagu Adele’i „Someone like you“ ja Ott Leplandi „Kuula“ saatel.
Energiat andis see trenn märksa rohkem kui varasemalt proovitud Ashtanga jooga. Liigutused olid siiski sama rasked kui Ashtanga joogas – pole midagi teha, kui väljasirutatud jala suurest varbast kinni võtmine kõikuma paneb.
Asendid põhinevad küll Ashtanga jooga esimesel seerial, aga sind juhib muusika, mitte hingamine.
Liina kommentaar:
See on lõbus ja vaheldusrikas trenn. Kelle jaoks Ashtanga jooga on alguses liiga vaikne ja hirmutab, sest oma meelt on keeruline ohjeldada, siis sobiks YogaFunC.

Meriton Spordiklubi soovib kõigile lõbusat ja tõhusat kaloripõletamist!
Materjal: Õhtuleht, 12.10.2012. Liina Metsküla „EKSPERIMENT: milline rühmatrenn tegelikult kõige enam kaloreid põletab?“